אם אתם לקראת הקמה של עסק, חשוב שתשימו דגש על נושא השיווק והבידול מהשוק ולהלן 5 טיפים אשר יסייעו לכם בהשגת המטרה:
1 – הכירו את קהלי היעד
בשביל לבצע שיווק חכם לעסק, חשוב לדאוג שאותו שיווק יהיה ממוקד לקהלי היעד הרלוונטיים. בכדי לשווק לאותם קהלי יעד, חשוב להכיר אותם תחילה ולהגדיר את המאפיינים שלהם: קהל היעד, יכול להתבסס עם אזור גיאוגרפי, על גילאים, על מין (גברים או נשים) ועוד..
כדאי להשקיע זמן ומחשבה בכדי להבין מיהם קהלי היעד הרלוונטיים ביותר לעסק.
2 – אל תוותרו על מיתוג
רגע לפני שאתם יוצאים לדרך ומתחיל לשווק את העסק בפועל, חשוב לייצר זהות ייחודית לעסק – מיתוג. המיתוג אמור לכלול: כתיבת סלוגן, בחירת צבעים וגופן, עיצוב לוגו לעסק ועיצוב גרפי.
3 – השתמשו ברשתות החברתיות
את הליך הקידום בפועל, כדאי להתחיל ברשתות החברתיות – כאשר, ניתן לדוגמא, להקים עמודי מותג בפייסבוק ובאינסטגרם וליהנות לשם התחלה, משיווק חינמי ופשוט, שניתן לעשות בצורה עצמאית – כמובן, שבשלבים הבאים, תוכלו לתכנן תקציב ולהשתמש באפשרויות הקידום שהרשתות מציעות לכם.
4 – הקימו מועדון לקוחות
למועדון לקוחות יש ערך רב ביכולת שלו לגרום ללקוחות קיימים לחזור ולבצע רכישות נוספות. לכן, גם אם מדובר בעסק בתחילת דרכו, ההמלצה היא לא לוותר על הקמת מועדון שכזה, תוך דגש על שליחת עדכונים, ברכות ליום ההולדת, הטבות מיוחדות ועוד.
5 – בנו אתר אינטרנט
אתר אינטרנט יכול להוות את הפנים של העסק ברשת. כאשר, כיום, ניתן להקים אתר תדמית, מרשים, גם בתקציב יחסית לא גבוה.
בהליך בניית אתר, חשוב לשים דגש על מיתוג העסק וכמובן, גם על כל מה שקשור לקידום אתרים – הטמעה של מילות המפתח הרלוונטיות.