מעוניינים לפתוח אתר מכירות?
במדריך המקיף הזה ל-2024, תלמדו במהירות את כל השלבים החיוניים להקמת חנות מקוונת משלכם.
הכתבה תעשה לכם סדר בתהליך, לקראת העלייה לאוויר של החנות.
תכירו מגוון פלטפורמות שונות לחנויות באינטרנט, ותמצאו את המתאימה ביותר לצרכים שלכם.
תבינו את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה.
תדעו למי כל אחת מתאימה במיוחד.
ותלמדו היכן למצוא אנשי מקצוע שיעזרו לכם בהקמה.
קחו את הזמן לקרוא – בסיום, יהיה לכם את כל הידע הנדרש כדי לפתוח אתר מכירות משלכם.מכירות.
צעדים ראשונים לפני הקמת אתר מכירות
לפני שמתחילים לבנות אתר מכירות באינטרנט, חיוני להיות ערוכים עם כל הפרטים הבסיסיים. אספו מראש את המוצרים שלכם, כתבו תיאורים ברורים וצלמו תמונות איכותיות. כך תמנעו בזבוז זמן יקר ותשלום מיותר על מנוי לפלטפורמה, בזמן שאתם עדיין מתארגנים.
בנוסף, ודאו שיש לכם פתרונות אריזה מתאימים למוצרים, ושהבנתם את תהליך השילוח.
מה אתם צריכים לפני פתיחת חנות אונליין:
- מוצרים
- תיאור מוצרים
- תמונות מוצרים
- אריזות
- חברת משלוחים / דואר / אפשרות לאיסוף עצמי
ברגע שכל הפרטים הללו מוכנים, אפשר לעבור לשלב הבא.
בחירת פלטפורמה מתאימה להקמת אתר מכירות
קיימות מגוון רחב של פלטפורמות להקמת אתרי מכירות עם תמיכה בעברית.
בין הכלים המובילים לבניית חנות אונליין נכללים: Shopify, Wix, WordPress, Magento ו-SITE123.
בהמשך המדריך נסקור בקצרה כל אחת מהפלטפורמות הללו. הבחירה בפלטפורמה הנכונה צריכה להתבסס על הצרכים הייחודיים שלכם, הידע הטכני שברשותכם והתקציב שלכם.
צרכים
כשמדברים על "צרכים", הכוונה היא לדרישות הספציפיות שיש לכם מאתר המכירות. הנה כמה דוגמאות:
עיצוב
עד כמה העיצוב חשוב לכם? עיצוב אינו רק צבעים וסידור דפים; הוא גם היכולת של הפלטפורמה להציע גמישות רבה באפשרויות העיצוב, כדי להתאים לדרישות ייחודיות. בחירה בפלטפורמה גמישה במיוחד בעיצוב תתאים אם המותג שלכם דורש מראה יוצא דופן וייחודי.
יכולות טכנולוגיות
גם כאן, המפתח הוא גמישות. האם אתם זקוקים ליכולת טכנולוגית ספציפית שהפלטפורמה חייבת לספק? האם ניתן לחבר תוספים חיצוניים שחשובים לכם? האם יש אפשרות לפתח תוסף מותאם אישית ולשלב אותו בחנות? כדאי לשאול שאלות אלו לפני שתבחרו פלטפורמה.
ודאו שאתם מבינים היטב את היכולות הטכנולוגיות השונות שמציעות הפלטפורמות השונות, לפני שאתם מקבלים החלטה. בסקירה שלנו תוכלו ללמוד על רמת הגמישות של כל כלי, אך מומלץ תמיד לבצע בדיקות בעצמכם ולהגדיר את הדרישות הספציפיות שלכם.
דרישות שונות
מעבר לדוגמאות העיקריות שהוזכרו, קיימות דרישות נוספות שכדאי לשקול. לדוגמה: התממשקות עם כלים חיצוניים, יכולות SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש), יכולות ייבוא/ייצוא נתונים, מגבלת כמות המוצרים בחנות, חיבור לרשתות חברתיות, וסוג שירות הלקוחות הנתמך (טלפון, מייל, צ'אט).
ידע
הידע הטכנולוגי שברשותכם הוא גורם חשוב בהחלטה על הקמת אתר מכירות.
האם אתם שולטים בתוכנות שונות? האם קל לכם ללמוד מערכות חדשות? האם אתם מכירים שפות תכנות כמו HTML או CSS, ובאיזו רמה?
חשוב להעריך את היכולות הטכנולוגיות שלכם ואת יכולתכם ללמוד מערכות מקוונות. אם אתם פחות מנוסים במערכות מורכבות, אולי כדאי לבחור בפלטפורמה "מוכנה" יותר, שמצריכה תהליכי הגדרה פשוטים יחסית. במערכות כאלה, גם תהליך הוספת המוצרים לרוב מופשט יותר.
הידע שלכם ישפיע גם על ההחלטה אם תקימו את החנות בעצמכם או תשכרו איש מקצוע.
לסיכום קצר: ישנן מערכות פשוטות יותר לשימוש וכאלה הדורשות יותר התעסקות ולמידה. רמת הידע הטכנולוגי שלכם יכולה להיות גורם מכריע בבחירת הפלטפורמה המתאימה לחנות המקוונת שלכם. בנוסף, הידע שברשותכם יקבע אם תצטרכו לשכור שירות מקצועי או שתוכלו לבצע את ההקמה בעצמכם.
תקציב
הקמת חנות אינטרנטית כרוכה בהוצאות. רוב הפלטפורמות מציעות אפשרויות הקמה יחסית זולות, אך עדיין תצטרכו להקצות תקציב למערכת עצמה, בדומה לתקציב שתצטרכו למוצרים ולשילוח. מעבר לכך, ישנם מספר גורמים שישפיעו על בחירת הפלטפורמה מבחינת עלויות:
עלות המערכת
העלות החודשית של הפלטפורמה להקמת אתר המכירות שלכם תשפיע באופן ישיר על ההחלטה. החדשות הטובות הן שכל פלטפורמה מציעה מסלולים שונים, כך שתוכלו למצוא איזון בין התקציב שלכם לבין הצרכים.
שירות של איש מקצוע
גורם משמעותי נוסף שישפיע על התקציב הוא ההחלטה האם לשכור שירותי חברה או אדם פרטי שיקים עבורכם את אתר המכירות. אם שכירת שירות אינה בתקציב שלכם, תצטרכו לבצע את ההקמה בעצמכם. במקרה כזה, חשוב במיוחד לבחור פלטפורמה שתאפשר לכם לבצע את כל התהליך באופן עצמאי.
שכירת שירות להקמת חנות אינטרנטית יכולה להיות ההוצאה הגדולה ביותר בתהליך. לכן, עליכם להחליט אם התקציב שלכם מאפשר לכם לבחור פלטפורמה מסוימת הדורשת מעורבות של איש מקצוע.
פלטפורמות להקמת חנות אינטרנטית
SITE123

הפלטפורמה הראשונה שאנחנו סוקרים היא של אתר SITE123. המערכת מאפשר לבנות חנות אינטרנטית במסלול ים לתקופות של 3 חודשים, שנה, שנתיים וכן האלה. המערכת תאחסן את האתר ותדאג לכל לאחסון האתר, לאבטחה ולשאר הדברים הטכניים הקשורים בתחזוקת המערכת.
תוכלו לחבר את הדומיין שיש לכם או לרכוש אחד דרך הממשק שלהם. זהו אולי הממשק המופשט ביותר שיאפשר לכל אחד לבנות אתר מכירות. אם היכולות שלכם מוגבלות והתקציב שלכם נמוך ייתכן ותרצו להקים את החנות שלכם ב SITE123.
את הפלטפורמה תוכלו לבדוק עוד לפני שתשקיעו שקל אחד ותתחייבו על מקום מסוים לחנות האינטרנטית שלכם. לאחר הרשמה קצרה כבר יהיה לכם חנות בחינם דרכה תוכלו להכיר את האפשרויות וההגדרות השונות שהפלטפורמה מציעה.
-
התנסות חינם (מוגבלת)
-
מסלולים במחירים סבירים
-
חיבור לסליקה
-
מערכת הקמה וניהול פשוטה
-
ממשק בעברית
-
אפשרויות עיצוב
-
חוסר גמישות
SITE123 השורה התחתונה
מערכת להקמת חנות המתאימה למי שרוצה כמה שפחות כאבי ראש ולא צריך גמישות או עיצוב מיוחד מלבד מה שהפלטפורמה מציעה. בעל חנות אינטרנטית שרק רוצה לעלות מוצרים למכור אונליין עם מגוון אפשרויות תשלום.
שופיפיי

שופיפיי היא חברה בינלאומית להקמת חנות אינטרנטית למכירה של מוצרים שאתם מחזיקים במלאי או מייצרים בעצמכם. בנוסף אפשר להקים אתר מכירות בשופיפיי עבור מוצרים דיגיטליים, דרופשיפינ, שירותים וחנות הדפסות על פי דרישה. זוהי מערכת נוחה עם ממשק מתקדם המאפשר ליצור חנות עם ויזואליות ייחודית לכם.
עם ההרשמה המערכת תיקח אתכם לשלב התקנה צעד אחר צעד בהקמה של אתר המכירות שלכם.
תוכלו לשלב תוספים בחנות האפליקציות חלק חינם חלקם בתשלום שיתנו כוח נוסף לחנות שלכם.
התקנת תוספי סליקה לתשלום התואמים לחנות ישראלית.
שופיפיי היא פלטפורמה מתקדמת, הצעקה האחרונה, ומהטובות ביותר שקיימות כיום בשוק.
-
התנסות חינם (מוגבלת)
-
ממשק מתקדם ונוח
-
מערכת מתקדמת
-
יכולות עוצמתיות
-
אוסף תבניות ועיצובים רבים חינם\תשלום
-
מסלולים נוחים למתחילים
-
חיבור לסליקה
-
מערכת הקמה צעד אחר צעד
-
תמיכה בעברית
-
אפשרויות עיצוב ייחודיות לכם
-
גמישות בעיצוב
-
התקנת תוספים להוספת אפשרויות
-
ממשק באנגלית
-
עקומת למידה הדורשת זמן
-
עלות סליקה נוסף על זה של חברת הסליקה
-
ישנם תוספים בתשלום
-
ישנם עיצובים בתשלום
שופיפיי השורה התחתונה
אם אתם מוכנים לעקומת למידה, עומדת מולכם אחת הפלטפורמות המתקדמות והנוחות ביותר להקמת אתר מכירות. תוכלו להקים חנות ייחודית עם חווית משתמש מתקדמת. אם הידע הטכנולוגי שלכם חלש ו\או האנגלית שלכם לא טובה ייתכן ושופיפיי לא מתאימה לכם. עם זאת תוכלו לשכור שירות הקמת חנות שופיפיי מאנשי מקצוע עם התמחות בחנויות שופיפיי.
איך לפתוח אתר מכירות עם שופיפיי
השלבים הדרושים להקמת חנות:
- גלשו לשופיפיי ובחרו חבילה מתאימה
- בצעו את ההגדרות הראשונות לבחירת סוג החנות על פי אשף שופיפיי
- בחרו עיצוב ע"י Online Store » Themes
- התקינו לחנות את RTL King שיהפוך ויתרגם את האתר החנות שלכם לעברית
- הוסיפו מוצרים לחנות
- הגדירו צורת תשלום
- צרפו את הדומיין שלכם או רכשו דומיין ישירות ממשק שופיפיי (לא ניתן לקנות co.il)
- המשיכו בהגדרות והוספת עמודים רלוונטיים
- כשהחנות מוכנה זה הזמן לפרסם ולהתחיל למכור
אלו שלבים עיקריים קחו את הזמן ללמוד ולבצע. ככול שתתקלו בבעיות לשופיפיי יש מרכז עזרה עשיר במידע ומדריכים.
הקמת חנות שופיפיי עם מומחי שופיפיי
מומחים בהקמה של חנות שופיפיי יפתרו לכם את כל 'כאב הראש' סביב הקמת אתר מכירות. מעצבים ובוני חנויות עם התמחות בשופיפיי בקיאים בממשק החנות. הם יעצבו לטעמכם חנות למותג שלכם מ א – ת. תוך עבודה צמודה איתכם והדרכה לניהול החנות.
וורדפרס

וורדפרס היא מערכת ניהול אתרים בקוד פתוח הפופולרית ביותר בעולם, תוסיפו לה את התוסף ווקומרס שהופך את המערכת כולה לחנות אינטרנטית וקיבלתם את מערכת להקמת אתר מכירות הפופולרית ביותר בעולם, ואולי גם הטובה ביותר.
בפלטפורמה של ווקומרס יהיה לכם את החופש והגמישות הגבוהה ביותר. מפאת העובדה שהמערכת בקוד פתוח והיא מאוחסנת באחסון אתרים שלכם. חנות ווקומרס מאפשרת לכם חופש פעולה רחב לערוך, לשנות, לעצב, ולעשות ככול שתרצו ברמת העיצוב והקוד.
עם זאת, מערכת זאת דורשת ידע טכנולוגי הרב ביותר, ככול שתדעו יותר תוכלו לעשות יותר, ואם יהיה חסר לכם ידע או שתצטרכו ללמוד או שתצטרכו את עזרתו של מומחה וורדפרס בכללי או ווקומרס בפרט.
אם אתם מוכנים לעקומת למידה הארוכה ביותר, אתם תגלו את היתרונות הרבים שיש לפלטפורמה. בניהם חשוב לציין עולם שלם של תוספים, מגוון כמעט אינסופי של עיצובים, אין הגבלה של מוצרים כי זאת החנות האינטרנטית שלכם ולא של אף פלטפורמה מאחסנת. בטווח הארוך המחירים בשימוש במערכת יהיו הזולים ביותר, מלבד אחסון ועמלות סליקה לא תצטרכו לשלם עמלות כאלה ואחרות לפלטפורמה עצמה.
-
הפלטפורמה הכי גמישה בכל המדדים
-
פלטפורמה חינמית
-
מתעדכנת באופן שוטף
-
אחסון וניהול עצמי
-
יכולות עוצמתיות
-
הפופולרית ביותר בעולם
-
בטווח הארוך הזולה ביותר
-
קל למצוא מומחים להקמת החנות
-
קל למצוא מדריכים ופתרונות בגוגל
-
אוסף גדול של עיצובים בחינם
-
אוסף גדול של תוספים בחינם
-
תוספי סליקה זמינים
-
אפשרויות בלוג מתקדמות
-
ממשק בעברית
-
מצריך ידע טכני ברמות שונות
-
אנשים ללא ידע יצטרכו הדרכה
-
אנשים ללא ידע יצטרכו עזרה בהקמה
-
דורשת אחסון
-
ישנם עיצובים בתשלום
-
ישנם תוספים בתשלום
-
עקומת למידה ארוכה
-
תחזוקה שוטפת ועדכונים תמידיים
חנות ווקומרס השורה התחתונה
ווקומרס לא תתאים לכל אחד. אם זאת לאורך זמן לא ספק שהיתרונות של ווקומרס יהיו הטובות ביותר. אם אתם מוכנים ללמוד איך להקים אתר מכירות עם ווקומרס ואיך מערכת וורדפרס פועלת בכללי, ובנוסף לדאוג לתחזוקה שוטפת ואחזקת המערכת על אחסון שלכם, אתם תקבלו חנות אינטרנטית מהטובות ביותר שתוכלו לבקש במחיר שישתלם לכם לאורך השנים.
איך לפתוח אתר מכירות עם ווקומרס
השלבים הדרושים להקמת חנות:
- ריכשו אחסון: חנויות בישראל עדיף אחסון שממוקם בישראל ורצוי אחסון מותאם ל WordPress (לא חייב). כדאי גם אחסון עם תעודת SSL מתנה. (הצפנה)
- הפנו את הדומיין שלכם למקום בו רכשתם את האחסון
- התקינו את מערכת וורדפרס דרך ממשק האחסון (בחרו התקנה בשפה העברית \ שנו בהגדרות לעברית)
- התקינו את תוסף WooCommerce דרך ממשק התוספים.
- הגדירו את החנות שלכם
- העלו עיצוב לחנות תומך שפה RTL (ימין לשמאל)
- הוסיפו אפשרות סליקה על ידי תוסף לווקומרס (יש בשפע חפשו חברת סליקה עם תוסף לווקומרס)
- הוסיפו מוצרים עם תיאורים ותמונות לחנות
- התחילו למכור
אלו שלבים עיקריים קחו את הזמן ללמוד ולבצע.
הקמת חנות שופיפיי עם מומחי ווקומרס
אם אין לכם את הזמן, מומחים להקמת חנות ווקומרס יש בשפע. קיצרנו לכם את הדרך למצוא באתר פייבר מוכר מישראל דובר עברית ממש כאן למטה.
סיכום איך לפתוח אתר מכירות
הטבלה מסכמת את השלבים המרכזיים בבניית אתר מכירות, ולאחריה פירוט שלבי ההקמה.
שלב | פעולות (פירוט בכתבה) |
הכנה מוקדמת | הכינו מוצרים: תיאורים מפורטים ותמונות באיכות גבוהה. תכננו מראש את נושא האריזות והשילוח. |
בחירת פלטפורמה | סקרו פלטפורמות מומלצות כמו Shopify, Wix, WooCommerce, Magento, ו-SITE123. התאימו את הבחירה לצרכים הייחודיים שלכם, לרמת הידע הטכני, ולתקציב. |
הערכת צרכים | בדקו את יכולות העיצוב והגמישות של הפלטפורמה. ודאו תמיכה בטכנולוגיות ובתוספים שחיוניים לכם. |
הערכת ידע טכני | אם הידע הטכני שלכם מוגבל, בחרו בפלטפורמה ידידותית וקלה לתפעול. שקלו להיעזר באיש מקצוע אם אתם זקוקים לכך. |
הערכת תקציב | בחנו בקפידה את העלויות החודשיות של הפלטפורמה. החליטו אם אתם מעדיפים להקים את האתר באופן עצמאי או בעזרת איש מקצוע. |
שלבי הקמה כלליים:
האתר מוכן! לפני העלייה לאוויר, אל תשכחו להוסיף עמודים חיוניים לחנות: 'אודות החנות', 'יצירת קשר', 'שירות לקוחות', 'מדיניות החנות', 'מבצעים' וכל תוכן נוסף שיעזור לכם למכור יותר. בהצלחה!
הכנות מקדימות הכינו את כל המוצרים, דאגו לאריזות מתאימות, וסגרו מראש עם חברת משלוחים או דואר (או קבעו אפשרות לאיסוף עצמי).
הכנות לבחירת פלטפורמה ארגנו וסדרו את שלושת הגורמים המרכזיים שיסייעו לכם לבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר:
צרכים: לדוגמה, עד כמה חשובה לכם הגמישות בעיצוב החנות?
ידע: עד כמה אתם מבינים בטכנולוגיה ומסוגלים ללמוד מערכות חדשות?
תקציב: האם התקציב שלכם מאפשר לכם לשכור שירותי מומחים שונים שיעזרו לכם בהקמת החנות? ארגון מסודר של שלושת הגורמים הללו יכוון אתכם לבחירה נכונה.
בחירת פלטפורמה עברו על הפלטפורמות השונות שהוזכרו במדריך, ובדקו את היתרונות והחסרונות של כל אחת. אם אתם עדיין מתלבטים לגבי הפלטפורמה המתאימה, קחו את הזמן – היכן שאפשר, פתחו חשבון ניסיון חינם ובדקו איך אתם מסתדרים עם המערכת בפועל.
עיצוב והגדרת המערכת הגדירו את הגדרות המערכת, התקינו תוספים רצויים, והעלו עיצוב מתאים למותג שלכם.
העלאת המוצרים בשלב זה, הפלטפורמה שלכם כבר מעוצבת ומוכנה. התחילו להעלות את המוצרים שלכם – הקפידו על שם מוצר ברור, תיאור מפורט ותמונות איכותיות.
הגדרת אפשרות סליקה שלב זה יכול להתבצע גם במהלך שלב ההגדרות (סעיף 4). חשוב שבמקרים מסוימים, כבר בשלב 2 (ארגון הצרכים), תדעו עם איזו חברת סליקה תרצו לעבוד – במיוחד אם כבר יש לכם מסוף סליקה קיים. אם אתם מתלבטים ולא רוצים להסתבך, עומדות לרשותכם שתי אפשרויות:
לבחור פלטפורמה ואז לבחור אחת מחברות הסליקה התואמות לה.
לבחור חברת סליקה ואז לבחור פלטפורמה שעובדת איתה (פחות מומלץ לדעתנו, כי זה מצמצם את האפשרויות).