איך בוחרים לוגו לעסק

פורסם
עודכן

תקציר

לוגו מהווה אלמנט בעל כוח והשפעה רבה על המיתוג של העסק ולמעשה, על הזהות שלו. באמצעות לוגו, ניתן להבדיל את העסק מהמתחרים ולהעביר בצורה ויזואלית את ערכי העסק. מכיוון שללוגו יש תפקיד כה חשוב ומשמעותי, …

נא דרגו את התוכן בעמוד הזה

לוגו מהווה אלמנט בעל כוח והשפעה רבה על המיתוג של העסק ולמעשה, על הזהות שלו. באמצעות לוגו, ניתן להבדיל את העסק מהמתחרים ולהעביר בצורה ויזואלית את ערכי העסק.

מכיוון שללוגו יש תפקיד כה חשוב ומשמעותי, קיימת חשיבות גבוהה לקחת את הזמן, להשקיע את החשיבה ובעזרת אנשי מקצוע מוכשרים ומנוסים, לייצר בסופו של דבר את הלוגו המושלם.
אבל, רגע לפני שניגשים למשימה, להלן מספר דגשים, אשר בכוחם לסייע במטרה. 

חשיבות בחירת לוגו נכון לעסק

חשבו רגע על מותגים גדולים ומובילים כמו: נייק, פילה, מקדונלד'ס או אפילו איביי, כשאתם חושבים עליהם, ודאי הדבר הראשון שעולה בראשכם זה הלוגו שלהם – מה שיכול להראות לכם עד כמה ללוגו יש כוח ועוצמה ועד כמה הוא יכול להיחרט לנו בראש ולהיות מזוהה עם החברה.

כל הלוגואים הזכירים, מהווים תוצר של בחירה חכמה ונבונה מצד הגורמים המשפיעים מטעם אותם המותגים.
כידוע, כיום בעידן האינטרנט, הלוגו מופיע ולמעשה, מייצג את העסק אשר עומד מאחוריו, במספר לא מבוטל של מקומות כמו: אתר האינטרנט של אותו העסק, הרשתות החברתיות השונות ועוד..  וכחלק מכך, תפקידו במיתוג העסק, הוא אף גדול יותר מאשר בעבר.

מהסיבות הללו, השאיפה של כל בעל עסק (בכל סדר גודל ומכל ענף), אמורה להיות שהלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים ילמדו לזהות את הלוגו ויקשרו אותו באופן מידי לעסק. 

שיקולים בבחירת לוגו

בכדי לבחור את הלוגו המתאים חשוב לקחת בחשבון מספר שיקולים כגון:

  • הסגנון העיצובי – ישנם מספר סגנונות עיצובים אופציונאליים ללוגואים כמו: עיצוב קלאסי, עיצוב מודרני, עיצוב וינטג', עיצוב אלגנטי, עיצוב מצויר ועוד.. בשלב הראשון, מומלץ לבחור את הסגנון המועדף. 
  • צבעים – בהליך בחירת צבעי הלוגו, יש לשים דגש הן על מידת ההתאמה שלהם למאפיינים שונים בעסק ובנוסף, מומלץ גם ללמוד על התחושות והרגשות שאותם הצבעים מעוררים. 
  • גופן – גם לגופן ישנה השפעה גדולה על נראות הלוגו ועל מה שהוא משדר. ישנם גופנים אשר משדרים רצינות גדולה יותר ויכולים להתאים לעסקים "רציניים", ישנם גופנים מעוצבים – כאשר, ניתן לבחור את העיצוב המתאים ביותר לעסק והאפשרויות עוד רבות. 

בחירת גרפיקאית לעיצוב לוגו

בכדי להתוות לעצמכם את הדרך לעבר הלוגו המתאים והמרשים ביותר, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את הגרפיקאית לעיצוב הלוגו.

הליך הבחירה אמור להתבסס על פרמטרים כמו: הניסיון של אותה המעצבת, המלצות וחוות דעת אמינות ואולי חשוב מכל, תיק העבודות של אותה המעצבת – כאשר, עיון בתיק העבודות יכול לספק את התמונה המלאה על הכישורים והיכולות שלה בתחום.

כמובן, חשוב גם לא לוותר על פגישת ייעוץ ראשונית עם אותה המעצבת – כאשר, מומלץ להגיע למעמד הפגישה (בין אם היא פרונטאלית ובין אם היא טלפונית), אם רשימת שאלות, אשר התשובות עליהן, יאפשרו להתרשם הן מהרמה המקצועית שלה והן מתודעת השירות והיחס ללקוחות. 

שלבים ותהליך ביצירת לוגו

בכדי ליצור לוגו איכותי, מרשים וכזה אשר מתאים לעסק, חשוב מאוד להקפיד על עבודה בשלבים מסודרים, כאשר, לכל אחד מאותם השלבים יש חשיבות והשפעה על התוצאה. שלבי העבודה:

  • מחקר – בשלב הראשון, ההמלצה היא לנסות ולחקור את עולם הלוגואים ולהתרשם מכמה שיותר עיצובים.
  • להבין עבור מי הלוגו מיועד – בכדי לייצר את הלוגו המתאים, חשוב למתג את העסק, לבדל אותו ממתחרים, להבין מה מייחד אותו מה הם ערכיו הייחודיים ומי הם קהלי היעד אליהם הוא פונה. 
  • יצירת סקיצות ראשוניות – המעצבת אמורה לייצר בשלב זה ותוך התבססות על השלבים הקודמים ועל המידע אותו היא אספה בנוגע לעסק, 2 או 3 סקיצות ראשוניות ולהראותם ללקוח. 
  • ביצוע שינויים – בהתאם להתרשמות של הלקוח מהסקיצות אשר הוצגו לו, בשלב הבא, המעצבת תבצע שינויים. 
  • התוצאה הסופית – לאחר השינויים ולאחר קבלת אישור מהלקוח, המשימה תושלם והלוגו יהיה מוכן. עכשיו, כל שנותר לעשות, זה להתחיל וליהנות ממנו. 

כתיבת תגובה